Sing It Back

Tjosvejs!

Min julafton var underbar, fast den höll på att krascha på morgonen. Hade glömt en del av mamma och pappas julklapp hemma, så jag fick panik och började typ gråta kvällen innan julafton, hah. Fånigt, jag vet, men jag var typ övertrött när jag märkte att den fortfarande låg hemma, så ja...
Anyways. Blev väckt typ klockan åtta, satte mig i soffan framför brasan på övervåningen med resten av familjen, pratade om lite allt möjligt, åt lussebullar, drack varm choklad och väntade på att få öppna strumppaketen. Tillslut satt alla samlade i alla fall, och vi fick våra strumppaket. Fick bland annat en bok - I Still Dream About You - två krämgrejor, en påse med Hershey's Hugs Kisses - vilket är mjölkchoklad doppad i vit choklad - och lite andra smågrejor.

Jag och pappa åkte hem för att hämta burken med hans och mammas julklapp.
Åt lunch så fort vi kommit ut igen, sen satte jag mig och gjorde klart moster och mormors julklappar fram tills klockan tre då det var KALLE ANKA :D

Lagade middag och åt, sedan envisades alla vuxna med att titta på Karl-Bertil Johnssons jul eller någonting, sjukt tråkigt var det i alla fall, tittade på det förra året också, gillade det inte ens då... fattar inte varför vi gjorde det till en tradition?

Efter KB Johnsson så satte sig alla i vardagsrummet igen och delade ut presenter. Mamma och pappa fick av mig och lillebror ett kakfat från Indiska med brownies och knäck på. Knäcken blev lite failad, den stelnade nämligen innan jag hann hälla den i formerna, så den blev mer som kola, och jag fick bryta av bitar för att sedan kunna vira in dom i bakplåtspapper, men dom blev goda i alla fall! Moster fick en halsduk som jag stickat själv och mormor fick en bok där jag skrivit ner en massa grejor...

Själv fick jag - bland annat. No way in hell kommer jag kunna komma ihåg allt jag fick. - ett par sjukt fina gröna converse från morfar, jättefina, blev sjukt glad. Usch vilken fin färg dom har, är helt kär. En halsbandsklocka från Ur och Penn som är formad som en uggla av mormor. Helt kär i den också faktiskt, så otroligt söt! Av moster och hennes familj fick jag en chokladgroda - only harry potter fans will understand that. Typ skrek av lycka, herregud vad glad jag blev. Har fortfarande inte ens börjat äta upp den, haha. Av syster och bror fick jag smink - ögonskugga - och sminkborstar. Fick ännu fler böcker och en apelsinparfym som kusinerna gjort själva. Och bäst av allt - en finepix hs20 exr. En riktig fucking kamera! Ni har ingen jävla aning om hur länge jag velat ha en riktig kamera!!! Började seriöst gråta. Fan vad lycklig jag är ♥

När vi var klara med presentutdelningen så var klockan redan halv elva, så jag gick och la mig. Efter att ha provfotat med kameran förstås, haha.

Hoppas ni hade en bra julafton!

Fluffpluff!


Seriöst fin bild.


Det var typ sämst ljus och det där kortet är fan i 3D så det var typ skitsvårt att få bild på henne!
Anyways, mitt chokladgrodekort och etiketten som satt på mitt paket. Fick det från Dumbledore, coolt va? :D

Kommentarer
Postat av: Rebecka [FOTO]

TA KORT PÅ KAMERAN?! :D Och jag är fett avis på halsbandet du fick... :( ♥ PUSS Å KRAM! ♥♥♥

2011-12-26 @ 21:15:25
URL: http://belovedmee.blogg.se/

Något att säga?

Lust att dela med dig av ditt fina namn?

Stamkund?


Har du en mailadress?



Har du en egen blogg eller hemsida?



Lätta ditt hjärta:


Trackback
RSS 2.0