When You're Feelin' Small

Tjosvejs!

Äntligen hemma. Det har varit en rätt jobbig dag, inte så att någonting speciellt har hänt, men jag har haft ont i huvudet och varit trött.

Matte och franska lektionerna gick rätt fort, typ ingenting hände förutom att vi bytte plats på matten. Jag sitter på samma plats som innan, men mellan Thea och Sebastian istället för Rebecka och Neda.

Engelska lektionen var ett helvete. Vi fick reda på att vi skulle ha provet på tisdag i alla fall, trots att vår lärare ligger på sjukhus och inte kan röra sig och vi inte fått någonting att plugga på. Så vikarien bombarderade oss med papper om en massa tråkig grejs, och jag satt och gjorde det hela lektionen. Fritz frågade om hjälp hela tiden - Aliiiiicia, vad är det här? Aliciiiia vad ska det vara där då? Alicia! Jag fattar inte. Alicia, hur går det där ihop? - (vikarien gick ut ur rummet och kopierade hela tiden, så det gick inte att fråga henne) och jag själv hade problem med att tänka. Så min huvudvärk var ju inte direkt bättre när jag kom därifrån.

En halvtimmes rast som spenderades i biblioteket. Försökte plugga svenska, men det gick typ sådär. Joel satt och sa "va" non-stop, Rebecka sprang till skåpen och hämtade böcker hela tiden, Malva satt och läste i en bok hon hittat och jag satt och typ trummade på bordet. Den enda som faktiskt pluggade var nog Sara, haha.

Fisk till lunch. Åt soppa istället, men den var sjukt stark, så jag kunde inte äta så mycket.
Träslöjd som näst sista lektion. Blev nästan klar med min hylla, nu behöver den bara målas och slipas lite typ, så är den klaaar.

Svenska efter det och prov. Blev klar rätt snabbt, men kände mig inte så säker på vissa grejer. Kollade igenom provet tre gånger, så borde inte ha några slarvfel.
Läste tills alla andra var klara - Sandor/slash/Ida - och sedan fick man gå.

Så nu sitter jag hemma, har två läxor tills imorgon och ett prov på tisdag och måste verkligen ta och plugga. Men jag behöver pappas hjlp till prov-plugget, så det får väl bli lite senare...

Fluffpluff!


Kommentarer

Något att säga?

Lust att dela med dig av ditt fina namn?

Stamkund?


Har du en mailadress?



Har du en egen blogg eller hemsida?



Lätta ditt hjärta:


Trackback
RSS 2.0