Everything I Know

Tjosvejs!

Som ni fick reda på i förra inlägget är jag tretton år. Men det är ju ungefär allt ni vet om mig än så länge, förutom att jag är beroende av att skapa nya bloggar hela tiden. Så därför kommer det här fina lilla inlägget; om mig!

Jag är en väldigt kreativ tjej, skriver mycket, bloggar för det mesta minst en gång och dagen, och skriver dikter och början på någon novell minst en gång i veckan. Kommer på ideer till nya "böcker" varje kväll då jag ska sova, men skriver inte ens ner hälften. Har börjat tänka att jag ska försöka avsluta allting jag påbörjat, vilket lett till att jag inte skrivit ner några nya ideer alls och därför inte skrivit lika mycket som jag brukar.
Sedan händer det också att citat från böcker och låtar hamnar på mina armar, händer, fötter och ben och ganska ofta på blocken i skolan.

Förutom skrivandet så ritar jag mycket. Det är inte bara ord som får plats på armar och block, utan även små söta smileyfaces, kaniner och roliga påhittade krumelurer och figurer. Ritade ögon är något som finns på alla mina block, för det är det jag är bäst på att rita enligt mig själv.
Brukar också pyssla, fixa och tixa med bloggdesigner, fotografera och göra halsband och örhängen.

Det finns också något litet musikaliskt inom mig. Fast det visar sig inte så ofta. Jag kan spela lite gitarr och piano och ibland sjunga. Fast bara till vissa låtar. Och bara när jag vill, inte är trött, är fokuserar.
Men jag lyssnar mycket på musik. Min musiksmak varierar otroligt mycket, och för det mesta är det inte banden jag fastnar för utan låten. Texten, bakgrundsmusiken, rytmen.

Min familj består av fem personer - inklusive mig - och ett husdjur. Mamma, pappa, tre barn och en hund. Jag är mittenbarn, har en storasyster och en lillebror.
Hunden kallas för Tiny, är en liten rund bulldog och hemskt envis. Men otroligt söt. Speciellt när hon sover, heh.
Min pappa är från USA, vilket innebär att hälften av min familj bor där. Många tror att det är väldigt roligt, men ärligt talat är det bara jobbigt. Visst, jag är något bättre på engelska än dom flesta i min klass men inte särskilt mycket. Och visst, jag åker till U.S.A någon gång om året, men bara till den lilla "staden" (den är lite för liten för att kallas stad egentligen) Johnstown i Pennsylvania, där det inte finns någonting att göra. Enda gången jag varit där och gjort något som en turist var jag i Washington. Dessutom är det otroligt jobbigt att bo sexton timmar ifrån sina släktingar. Speciellt när det händer något, när någon blir sjuk eller till och med dör.

Undrar ni något om mig är det bara att skicka en kommentar och fråga.
Fluffpluff!


Kommentarer

Något att säga?

Lust att dela med dig av ditt fina namn?

Stamkund?


Har du en mailadress?



Har du en egen blogg eller hemsida?



Lätta ditt hjärta:


Trackback
RSS 2.0