Färga Håret

Tanken har många gånger ploppat upp i huvudet på mig, men det har liksom aldrig blivit av... vet inte ens om mina föräldrar skulle godkänna det, och har ingen aning om hur jag ska ta upp det med dom.

I början ville jag ha svart hår, men nu lutar det mer åt något mörkar brunt. Har ju typ ljusbrunt hår som skiftar lite i guld ibland, men tror faktiskt att mörkbrunt skulle vara ganska snyggt också. Känner att jag behöver ändras, att jag behöver bli en ny person utåt för att kunna må mitt mål och bli det inåt.

Appropå det ska jag och syster kanske byta rum. På grund av det kommer jag behöva städa ut min garderob, och därför kommer jag få en chans att kasta ut det som jag aldrig använder. Och det är rätt mycket. Eftersom jag tömmer min garderob på så mycket kommer jag även behöva köpa in nya grejor. Vilket också bidrar till en "ny personlighet". Eller, jag vet inte hur jag ska sätta ord på det. Men jag vill i alla fall att mitt utseende ska spegla min personlighet, vilket den inte göra nu särskilt mycket.
Tror att det kan hjälpa mig att våga vara mer utåtriktad. Så vi får väl se hur det går... måste ju få med mamma och pappa på det också, har inga pengar själv...

Kommentarer
Postat av: Frida

Alltså, säg bara att du skulle vilja testa att färga håret någon gång och vilken färg och se vad de säger C:

Fast, jag skulle rekommendera att tona det istället för att färga. Om det är så att du skulle bli missnöjd så försvinner det när du tvättar håret istället för att du måste låta det växa ut ^^ visst, det kan dröja med toning också, men det går helt klart snabbare bort med det. (Och om du inte får det så kan du "skumtona", haha... alltså åh jag gör det så komplicerat nu, känner jag </3)

2012-02-10 @ 19:34:48
URL: http://disenchanteddisaster.blogg.se/
Postat av: Frida

SV: Skumtona är som att tona, fast det SKA gå ut efter några tvättar, typ owo fast... min kompis färgade svart för typ, evigheter sen, och det är fortfarande kvar. Fast hon kaaan ju ha skumtonat igen, inte vet jag owo

Aja. Strunta i det. Jag skulle iaf säga att du skulle bara tona först C:

2012-02-11 @ 10:21:31
URL: http://disenchanteddisaster.blogg.se/

Något att säga?

Lust att dela med dig av ditt fina namn?

Stamkund?


Har du en mailadress?



Har du en egen blogg eller hemsida?



Lätta ditt hjärta:


Trackback
RSS 2.0