Tjejbråk

VARFÖR blir det alltid en sådan big deal när tjejer bråkar? Vi skriker på varandra, kastar glåpord i varandras ansikten, plågar varandra rent mentalt med bitchiga blickar och skitsnack. Jag vet förstås inte hur det är när killar bråkar, men det känns som att  när killar når en konflikt så slår dom lite på varandra och sedan går allting tillbaka till normalitet igen.

Det har uppstått ett stort tjejbråk i klassen nu. Nästan alla tjejer är inblandade på ett eller annat sätt, jag själv eftersom mina två närmaste har blivit negativt påverkade, om jag får säga så. Eller, negativt påverkade, folk har snackat skit om dom bakom deras ryggar, men ändå så dom hör, och sedan tvingat dom säga förlåt när dom blivit arga. Alltså, vafan? Snacka inte skit om någon om du inte är beredd att ta deras ilska!

Sådana här grejer är sådana som många tycker illa om att man skriver på bloggen, och därför kommer jag kanske få negativ respons från dom tjejer som känner sig träffade, men jag får fan skriva vad jag vill. Sålänge jag inte nämner några namn och pekar ut en enskild individ så har jag rätt att skriva vad jag vill. Tryckfrihet eller vafan det heter. Så, fuck you, fuck off, jag skiter i vad jag sagt eller skrivit om er innan, jag kommer aldrig kunna acceptera en människa som snackar skit om mina kompisar. För det är så jävla fegt.

Säger inte att alla tjejer är så här, men kan nästan lova att alla tjejer någon gång hamnat i ett bråk med en annan tjej och mått dåligt av det i flera dagar, kanske veckor.
Tjejer kan vara så jävla jobbiga.

Kommentarer

Något att säga?

Lust att dela med dig av ditt fina namn?

Stamkund?


Har du en mailadress?



Har du en egen blogg eller hemsida?



Lätta ditt hjärta:


Trackback
RSS 2.0